Fáradt fiatalság! - Romló világunk: Debrecen

Fáradt fiatalság!

2010.03.18. 22:40

Ismét egy buszos téma lesz a mostani bejegyzés témája. Méghozzá az, hogy megannyiszor látom, hogy a buszokon az idősek állnak?

Én tudom rosszul, vagy szerintetek is, az idősebbeket, a terhes anyákat, vagy kisgyermekkel utazót kéne engedni, hogy leüljön. Nos ítélje meg ezt mindenki magában. Én viszont úgy tanultam, hogy átengedem az űlőhelyet az előbb emlegetett személyeknek. Persze kérdem én? Tényleg ennyire fáradt lenne afiatalság és nem ültek eleget az iskola padjában? Válaszokat kommentekben kérem a bejegyzés alján... Szóval ha ez nem is annyira nagy bűn de egy szó: Illedelem. Másnak semmit nem ér, egy idős embernek: sokat...

Ez az én véleményem!

A bejegyzés trackback címe:

https://romlovilagunk.blog.hu/api/trackback/id/tr601851100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scpeti79 · http://scpeti.x3.hu/ 2010.03.18. 23:40:36

Hello Kolléga!

Vagy éppen a mozgáskorlátozottakat........ kolléga, teljesen igazad van....... A mai fiatalságnak (tisztelet a kivételnek - már ha van ilyen - ) az a legfontosabb, hogy a haverjával trécseljen a buszon...... Hogy egy idősebb, vagy egy mozgáskorlátozott leülne....... az már nem számít. ......

Kérlek szépen, nem egyszer utaztam úgy, ha reggel mentem Pestre, hogy Enyingig állnom kellett.

Ártatlan leányka 2010.09.08. 09:57:51

Kb sose ülök le buszon vagy ha mégis rögtön felállok ha olyan száll fel, akinek fontosabb az ülőhely, mint nekem. Egy esetben nem szoktam átadni a helyem ha akkora pakkal vagyok, hogy csak úgy nem zavarok senkit ha az ölembe tartom, mert inkább nézzenek rám csúnyán egyesek, de több beszólást kapok azért ha sok cuccal (pl túrazsákkal utazok hosszabb kiruccanásra vagy több szatyor és hátizsák nálam) nem férnek el mellettem, mert bárhogy próbálkozom nem tudom levenni vagy éppen nem is fogom télvíz idején, mikor minden sáros és dugig a busz. Szerintem ennyi belefér.

De amúgy az időseket sem kell félteni... bokaficammal két 50es nő elkezdett velem szinte üvöltözni, hogy miért nem adom át nekik a helyem mikor nekik arra szükségük van... (befáslizott láb, féllábon ugrálás kb de zhzni menni kellett és ez tavasz mikor már nem télibakkancsban jár az ember, így látszott)

Másik kedvenc sztorim, Dózsa György út, közel a rehab, ahol testi és szellemi fogyatékosoknak is napközi működik, ahonnan délután az önállóbak egyedül mennek haza. Egy nem akarom megsérteni de elég láthatóan szellemi fogyatékos fiú felszállt, beállt az ajtó melletti kapaszkodóhoz, elég durva gerincferdülése is volt, így a rátapadok a kapaszkodóra művelet neki kb lehetetlen volt. A lényeg, hogy egy lépést nem tett onnan (gondolom meg lett neki mondva, hogy oda álljon ha felszáll). Következő megállónál pár megtermett asszonyság szállna le de nem férnek el a fiútól, nem megkérik, hogy menjen arrébb hanem arrébb lökdösik majd fennhangon elkezdenek azon perlekedni, hogy ebben a mai ifjúságban annyi a neveletlen ember, nem képesek elengedni az idősebbeket, semmi tisztelet nincs bennük. Szegény fiú meg nem értette a helyzetet csak bárgyún mosolygott. Ennyit az idősebbekről...

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.08. 13:02:35

@Ártatlan leányka: Na igen. Valóban nem kell félteni az idősöket. Tisztelet a kivételnek. Bár én általában átadom a helyet, mert úgy gondolom még tudok állni. De amit írtál nem a legborzalmasabb szitu. A Hajdú Volán idejében is volt egy olyan, amikor egy anya és gyermeke egymás mellett ültek, és az idős asszony leszidta az anyát, hogy miért nem az ölében tartja a gyereket, ezáltal felszabadulna egy hely. A gyermek kb. 1-2 éves lehetett...

mayhem 2010.09.11. 19:47:50

@scpeti79: A bejegyzés alapján nagyon rossz lehet neked is amikor nem engedik át a helyet a fiatalok.
süti beállítások módosítása